آموزش نرم افزار CRM

ضمن سلام, در این نوشته به آموزش  نرم افزار CRM میپردازیم

برای شروع کار برای آموزش نرم افزار CRM آریا میبایست اول از همه چارت سازمانی شرکت یا دفتر خود را درست تعریف کنید

برای اینکار از سمت راست, منو مدیریت را انتخاب کرده و به قسمت گروه های کاربری میرویم.

دقت کنید که این آموزش برای تمامی CRM ها و اتوماسیون اداری ها یکسان هست و فقط در قسمت های مختلفی هستند.

پس از ورود به بخش مدیریت از بالای چارت سازمانی شروع به ساختن میکنیم که خوب اولین گروه اصولا مدیر عامل هست و سپس مدیران زیر دست و یا کارکنان زیر دست و زیر مجموعه آنها.

 

تعریف گروه کاربری

گروه های کاربری به همان سمت, در چارت سازمانی گفته میشود.

مثلا ابتدا سمت مدیر عامل و زیر مجموعه آن مدیر اداری و مدیر فروش و زیر مجمعه مدیر فروش کارشناس فروش و بازاریاب و الی آخر.

 

خصوصی سازی قسمت های نرم افزار CRM

پس از اتمام کار گروه های کاربری شروع به تعریف کردن حریم و خصوصی سازی قسمت های مختلف سامانه برای گروه های مختلف میکنیم.

برای این کار از همان منو مدیریت کناری وارد قسمت تنظیمات سامانه شده و سپس دسترسی گروه های کاربری را به قسمت های مختلف تائین میکنید و همچنین نام سامانه را نیز درست میکنید.

این قسمت از کار شاید مهمترین و وقت گیر ترین قسمت باشد

 

ساخت کاربر در نرم افزار اتوماسیون اداری

و اما  آخرین قسمت ساخت خود کاربران در نرم افزار CRM هست که برای این کار از همان منو مدیریت به قسمت ساخت کاربر رفته و کاربران را با ابتدایی ترین اطلاعات ثبت میکنید.

منظور از ابتدایی ترین اطلاعات یعنی (اسم – فامیل – درجه کاربری – رمز عبور – شناسه کاربری ), و مابقی قسمت ها مانند ایمیل و تلفن و غیره بعدا توسط خود کاربر میتواند تعریف شود.

 

در CRM آریا حریم شخصی اتوماتیک هست و با توجه به ارجاعات دسترسی دیدن و ویرایش را به کاربران میدهد بنابرین شما نیاز به موج وسیعی از تنظیمات پیچیده ندارید و با همین سه مرحله ساده میتوانید نرم افزار خود را اماده استفاده کنید.

مثال: (اگر شما دسترسی دیدن همه نامه های اندیکاتوری را یک گروه کاربر ندهید – افراد داخل این گروه کاربری  فقط نامه های اندیکاتوری که به ایشان مستقیما ارجاع شده را میبیند و نه همه نامه ها)

مثال2: (اگر کاربر خودش سازمان یا مخاطبی ساخته باشد میتواند آن سازمان و یا مخاطب را ویرایش کند مگر اینکه به او دسترسی ویرایش همه مخاطبین و سازمان ها را داده باشید)

 

لازم به ذکر هست اولین کاربری که برای شما ساخته شده هست و تحویل داده میشود ادمین کل سامانه هست و لازم نیست درجه مدیر عامل داشته باشد و یا به او دسترسی خاصی بدهید. چه به این کاربر امکانات بدهید و چه ندهید همه دسترسی ها برای این کاربر مجاز هست.(اصولا این کاربر اولیه را در اختیار مسئول IT و یا مسئول CRM قرار میدهند – امکان اضافه کردن مدیر کل سامانه نیز هست)

 

و نکته آخر این که در اتوماسیون اداری آریا برای راه اندازی قسمت فایل ها ابتدا مدیریت باید پوشه های اصلی اول را ساخته سپس کاربران میتوانند در درون این پوشه های اولیه پوشه سازی و یا فایل آپلود کنند و قابلت ساختن اولین پوشه ها را ندارند.(برای تمیزی کار)

امیدواریم این آموزش نرم افزار CRM مفید بوده باشد.