نکات مهم در هنگام خرید نرم افزار CRM

مهمترین نکات که موقع خرید CRM باید مد نظر داشته باشید چیست؟

در این مقاله سعی داریم مهمترین چیزهایی که در خرید نرم افزار CRM باید به آنها توجه کنید را بیان کنیم.

گزینه هایی که شاید اصلا به آنها توجه نداشته باشید ولی در طولانی مدت بسیار مهم هستند.

 

داشتن امکانات مورد نیاز

شما باید تمامی امکاناتی که از یک نرم افزار اتوماسیون اداری یا CRM میخواهید را قبل از خرید با مشاور فروش مطرح کنید و مطمئن شوید تمامی امکانات مورد نیاز شما را سامانه دارد.

و یا اگر نداشته باشد قابلیت سفارشی سازی و افزودن آن را داشته باشید.

پس لازم هست قبل از خرید حتما بدانید همه امکاناتی که از نرم افزار میخواهید چه چیز هایی هست.

تحت وب بودن

خیلی از شرکت ها به این نکته توجه نمیکنند و نرم افزار های غیر وب تهیه میکنند و بعدا هزاران مشکل با این مدل نرم افزار های قدیمی خواهند داشت.

برخی از شرکت ها در دو نسخه تحت وب و نرم افزار نصبی ارائه میدهند ولی شما باید توجه داشته باشید که حتما امکانات هر دو مدل آن یکسان هستند

و اما چرا تحت وب بودن مهم است؟

جدا از نیاز نداشتن به سیستم عامل خاص و سخت افزار خاص و مشکلات نصب اصولا نرم افزار هایی که تحت وب نیستند خیلی سختتر با دیگر نرم افزار ها مانند VOIP – سرویس پیامک – فکس انلاین و هزاران وب سرویس مهم دیگر ارتباط برقرار میکنند یا کلا این امکان را ندارند.

به صورت لیستی و خلاصه چند مورد از مشکل تحت وب نبودن را بیان میکنم:

  1. عدم دسترسی از دور و در خانه و یا نیرو های دور کار
  2. مشکلات نصب دوباره و سخت افزار سیستم و عدم سازگاری با بسیاری از نرم افزار های دیگر
  3. عدم دسترسی به اکثر وب سرویس های آنلاین(مانند بانک ها-پنل پیامک ها – VOIP – حسابداری های آنلاین – فکس های انلاین و هزاران وب سرویس مهم دیگر که شاید نیاز داشته باشید)
  4. سنگین تر بودن هنگام بارگذاری و لودینگ های طولانی تر

ساخته شده توسط خود شرکت باشد

بسیاری از CRM ها و اتوماسیون بازار ما فقط فارسی شده و ترجمه شده سورس های رایگان/پولی خارجی هستند و این مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد

که به چند مورد آن اشاره میکنیم

  1. قابلیت توسعه در حد کد نویسی وجود ندارد. و این حتما بعدا برای شما در آینده و نیاز به تغییرات مشکل ایجاد خواهد کرد.
  2. برای اینکه اصولا برای استفاده همه کشور ها ساخته میشوند و دارای چندین تقویم و زبان و … هستند بسیار سنگین تر هستند و زمان های لودینگ زیادی دارد و اذیت کننده خواهند شد
  3. امنیت آنها مطمئن نیست. بیشتر به این دلیل که تمامی برنامه نویسان دنیا دسترسی به کد های نوشته شده آن دارند و میتوانند باگ های امنیتی در کد ها را یپدا و منتشر کنند و مورد سو استفاده قرار دهند(کد های شرکت هایی که خودشان نرم افزار را نوشته اند اصولا در دسترس عموم نیست)

 

دارای فرم ساز قوی باشد

فرم ساز مهمترین قسمت CRM هست و به شما این قابلیت را میدهد که فرم های مشتریان – پیگیری فروش – نامه ها و کلا همه چیز را در سامانه آنگونه که خودتان نیاز دارید تغییر دهید.

و بعدا روی آنها گردش کار(یا همان مراحل بندی خودکار) بسازید.

پس داشتن فرم ساز قوی بسیار مهم هست و باعث خواهد شد حتی فرم هایی که در سامانه به صورت پیشفرض وجود ندارد را خودتان به گونه ای که نیاز دارید بسازید.

 

سرعت نرم افزار CRM

سرعت بالا فاکتوری هست که بسیاری موقع خرید به آن توجه نمیکنند.

یکی سرعت و یکی سرعت پس از داشتن رکورد های زیاد.

بسیاری از سامانه ها ممکن است سرعت اولیه خوبی داشته باشند ولی اگر کد نویسی آنان بهینه نباشد پس از اینکه شروع به کار کردید و اطلاعات وارد کردید و سامانه به اصطلاح سنگین شد سرعت آن به شدت کاهش پیدا کند.

سرعت یکی از مهم ترین نکات سامانه هست که باید به آن توجه داشته باشید اگر قرار باشد با هر کلیک حدود 5 الی 10 ثانیه صبر کنید و درجا اطلاعات مورد نیاز شما نمایش داده نشود به زودی از کار با سامانه خسته خواهید شد.

 

ظاهری ساده و کاربر پسند

دلیل داشتن مورد بالا مشخص است. اگر کار با سامانه سخت باشد و بسیاری از کاربر ها با یاد گرفتن آن مشکل داشته باشند(مخصوصا مدیر های که ممکن است سن بالاتری داشته باشند) خیلی سریع به مشکل خواهید خورد و خیلی از کارکنان شما ممکن است تلاش کنند تا با سامانه کار نکنند.

 

نرم افزار CRM آریا پس از کار با تمامی CRM ها دنیا و دیدن ایراد های آنها و در نظر گرفتن فاکتور های بالا شروع به طراحی یک نرم افزار بومی با رفع تمامی مشکلات مهم کرد.

و با ظاهری ساده و کاربر پسند توانست بسیار راحت با مدیران خیلی مسن نیز ارتباط برقرار کنند.

برای خرید به ادرس روبرو مراجعه کنید: https://ariacrm.com